Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Oliefilter vervangen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Gebruikersgedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Uno_1.1
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 8:27 am    Onderwerp: Oliefilter vervangen Reageren met citaat

Vandaag moet ik mijn oliefilter vervangen, heb gister olie bijgevult en nu zie ik dat hij ( als de motor loopt ) lekt bij het oliefilter, nu is de vraag, hoe kan ik het beste te werk gaan bij een uno?

Welke soort olie moet er in?
Hoeveel liter gaat erin?

Alvast bedankt lol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 11:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je je olie gaat vervangen/wisselen dat moet je altijd de rubberrand van het oliefilter even insmeren met wat olie,dit dicht beter af.
Heb je dat ook gedaan?,heel belangrijk is dat je dit filter HANDVAST draait dus niet met een stukkie gereedschap.
Alvorens een oliefilter te wisselen gooi ik meestal wat olie in het filter (wel nieuwe he) dan hoeft de olie pomp niet eerst het hele filter te vullen met olie.
Wat je kan doen is het filter iets vaster draaien (met de hand!),lukt dat niet dan maar een vers filter,want dat zijn de kosten niet.

Greetz Ruud aka(de grote(het blijft een bende)smurf)

ik denk normaal, denk ik, wat denk jij, hetzelfde hoe ik over jou denk ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Uno_1.1
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 11:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

vanmiddag haal ik mijn filter op, is gewoon een nieuwe kost zo'n 12 euro. dat de rubberadichtring ingesmeert moet worden weet ik, weet ook dat hij met de hand vastgezet moet worden,
moet ik voor mijn carterplug nog een nieuwe rubber halen?

is er nog een speciale olie die er in moet?
w40 goed?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 12:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

je kan best een nieuw rubber halen voor je carterplug, maar dan ben ik benieuwd waar je die gaat laten. (nee is dus niet nodig)

olie , gewoon lekker 15w40 erin gooien.
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 5:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Olie is 3,75 liter inclusief filter. Let er wel op met het vervangen van je filter dat de rubber ring niet aan je blok blijft plakken. 2 rubber ringen dichten namelijk niet goed af. En een carterplug heeft voor zover ik weet geen rubber ring, hoogstens wat teflon tape o.i.d.

Succes!

Bart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Gebruikersgedeelte Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: